Sigorta Poliçesinden Kaynaklanan Haklar

Sigorta Poliçesinden Kaynaklanan Haklar Nelerdir?

Sigorta poliçesinden kaynaklanan tazminat hakları genellikle poliçenin teminatlar kısmında görülmektedir. Burada özellikle poliçedeki muafiyet tutarları da dikkate alınmalıdır. Nitekim sigorta şirketleri hem teminat hem de muafiyetleri bir arada gözeterek sigortalı/ lehtara ödeme yapmaktadır.

Sigorta Poliçesinden Kaynaklanan Haklar Nasıl Elde Edilir?

Sigorta poliçesinden Kaynaklanan tazminat hakkımızı elde edebilmek için öncelikle sigorta şirketinin genel müdürlüğüne yazılı bir başvuru yapılmalıdır. Yazılı başvuru yapıldıktan sonra yasal sürelerin geçmesi beklenmelidir ve ardından hakkımızı elde edebilmek amacıyla genel mahkemelere veya Sigorta Tahkim Komisyonu’na müracaat edilebilir.

Genel mahkemelere gitmeden önce ticari davalarda zorunlu arabuluculuk sürecinin tüketilmesi gerekmektedir. Zorunlu arabuluculuk süreci tüketilmeden yapılan başvuruların usulden reddedildiği görülmektedir. Tahkime gidildiğindeyse, zorunlu arabuluculuk sürecinin tüketilmesi zorunlu değildir, çünkü tahkim de bir alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemidir.

Yazar

Mehmet Tuğberk Dekak

Nasuh Akar Mahallesi

1404. Sokak No: 18-31

Trio Suit, Çankaya/Ankara

Hakkımızda

Yasal Metinler

Hizmetler

Sektörler

Hukuki gelişmelerden haberdar olmak için bültenimize kaydolabilirsiniz:

Kişisel Verilerin İşlenmesi Hakkındaki Aydınlatma Metni’ne ulaşmak için tıklayınız.

• Siyah LinkedIn Simge

Juris Hukuk ve Danışmanlık - Tüm Hakları Saklıdır.